Nordjyske Fisk med Oplevelse tester under Hirtshals Fiskefestival
Food+Design afviklede den 3. og 4. august en forbrugertest under projektet Nordjyske Fisk med Oplevelse. Testen fandt sted i forbindelse med Hirtshals Fiskefestival, hvor Food+Design havde udviklet og bygget et tårn, der hang tæt sammen med den lokale historie og samtidig var en unik arkitekttegnet setting for testen af de udviklede fiske-og skaldyrsretter. Hirtshals Fiskefestival samler hvert år et tusindtalligt publikum, som kommer til byen for fiskenes skyld og Food+Design havde derfor valgt denne event som en perfekt mulighed for at teste i ”positive” omgivelser. Der blev dels solgt emballeret to-go mad, fem af de seksten udviklede retter, hvor der blev anrettet på stedet af konsulent Mikael Christensen, dels udleveret små smagsprøver af retterne til publikum som havde købt smagsprøvebilletter. Food+Design undersøgte både publikums respons overfor den enkelte ret, dens smag, anretning og nyskabelsesværdi samt testede forbrugernes holdning til tilgængelighed og smag af skaldyr i mere almindelighed.
Randi Knudsen og Stina Jensens afgangsprojekt: “Arkitektur & Turisme I Yderområder”
|
![]() ![]() |